zaterdag 30 januari 2010

The old Ludwig Van


Het heeft alwéér gesneeuwd, Tony Blair maakt zijn reputatie als Teflon Tony waar, de bouwfraude in Nederland schiet een nieuwe fase in, Nespresso is niet zo klimaatneutraal als wordt voorgespiegeld, Wouter Bos rukt op in de richting van de SP, Steve Jobs introduceert de iPad... actualiteiten genoeg, maar ik heb er geen zin in. Ik zet de verwarming een graadje hoger en leg één boek en één cd klaar in mijn verder geheel van zichtbare boeken en cd's bevrijde woonkamer, doe een zelfverzonnen zen-achtige oefening en voel me klaar voor een lees- en luistersessie van minstens drie uur. Het moet er nu maar eens van komen, van het lezen van die gloednieuwe en eerste volledige nederlandstalige Beethovenbiografie van Jan Caeyers. Ta-ta-da-táááá'!!

4 opmerkingen:

  1. Voel me helemaal in de stemming door dit sfeertje wat u met een vingerknip oproept.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zo! Ik ben inmiddels 80 bladzijden gevorderd en prettig onder de indruk van Caeyers, een streekgenoot van u, Nimeus? Een (verlaat) welkom aan u, overigens, als mijn zevende volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd hoe lang je dat zengevoel gaat vasthouden: minstens tot morgen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt aardig te lukken: ben nu op bladzijde 160 van Beethovens biografie en moet die helaas terzijde leggen, want Salinger en zijn The catcher in the rye eisen de aandacht op ivm een UB-tentoonstelling. Het lezen van Salingers roman - oeps, daar gaat m'n voornemen - gaat overigens met dezelfde zen-achtige leesinspiratie en is daarnaast een sardonisch genoegen...

    BeantwoordenVerwijderen